Konyhalál

Bubba’s Water Grill – étteremteszt

 

A halat szeretem, de otthon még nem sikerült normálisat sütnöm, nagyjából fel is hagytam a próbálkozással. Viszont étteremben épp ezért szívesen választok halas fogást.

Szerencsére Budapesten is egyre több halas étterem nyílik, most az óbudai Kolosy tér közelében levő Bubba’s Water Grillt próbáltuk ki.

Belépve egy kellemes vendégtér fogad, amiben a büféjelleg és a kicsit elegánsabb vonal ötvöződik. A székek azok, amik miatt “éttermesebb” a hangulat és amik kifejezetten kényelmesek, vendégmarasztalóak. A dekoráció, könnyed, friss, egyszerű, tetszett.

Valahogy mindig a hét elején ülünk be valahova enni, ez az időszak nem kifejezetten a vendéglátósok álma, a korai időpontnak köszönhetően is először csak mi voltunk, de aztán később jó pár asztalhoz leültek.

 

WC – ez nagyon cuki 🙂

Híres a fish and chipsük, de ezen kívül többféle egészben és filében megsütott halat (makréla, fogas, lazac, hekk), tintahalat, polipot, rákot találunk az étlapon, valamint a halburger is ott van a topon! Az eredetileg csak tengeri étteremként elképzelt hely a vendégek kérésére a halászlét is felvette a menübe. A tulajdonossal beszélgetve kiderült, hogy a visszajelzésekre különösen figyelnek, ezek alapján rengeteget változtatnak, javítanak a dolgokon, legyen ez akár a választék, akár az étterem berendezése, a tányérok, poharak stb. Az első Bubba a Délinél üzemelt, ott például sokkal inkább büfés kinézettel, különlegessége volt, hogy szörfdeszkák helyettesítették az asztalt. Megnéztem volna… 🙂 Bár mi tagadás, ezeknél a mostani asztaloknál biztosan kényelmesebb az ülés, evés.

Az ételek finomak, a halak puhák, omlósak. Itt ajánlották a kapros lazacot, amit szekptikusan fogadtam, mivel a kaprot nem szeretem, de a lazaccal együtt elkészítve még nekem is ízlett. Ha ti meg kifejezetten szeretitek, akkor ne hagyjátok ki! 🙂 A halászlé ízletes, jó sűrű. A burger halpogácsája barátnőm szerint 5-ös, bár azt mondta, hogy ő a csillagot az ötös mellől egyelőre még másnak adja. Én a polipos-rákos-halas tálat választottam, amivel már alig tudtam “elbánni” a lazacos előétel után, de bőszen próbálkoztam 🙂 Az hal az én ízlésemnek egy kicsit sótlan volt, de végül nem tettem még rá sót, ha már az iskolai menzai előírások is azt mondják, hogy ez így egészséges 🙂

A nagy üdítőmárkák helyett kézműves sörökkel és szörpökkel hűsíthetjük magunkat.

Nőnapra ehető virágos sütivel készültek a hölgyvendégeknek 🙂

Ez az egy gyerekasztal maradt szörfdeszkás, a képen nem annyira látszik, de nagyon mini székekkel, amiről felnőttként – és fenti menüt letolva – kifejezetten kihívás volt felállni 🙂

 

Bubba’s Water Grill – halimádóknak kötelező “zarándokhely” 🙂

cím: 1034 Budapest, Bécsi út 65.

Facebook: www.facebook.com/bubbaswatergrill

 

 

Ha tetszett a bejegyzés, csatlakozz a Konyhalál Facebook oldalához és iratkozz fel a heti hírlevélért a blogkövetésre, ne maradj le semmiről! 🙂

 

 

Te konyhagép vagy pedig munkatárs vagy?

 

 

El sem tudom képzelni, milyen lehet a vendéglátásban dolgozni. Hogy hogyan bírják a munkavállalók a 12 órákat végig talpon, a déli és az esti pörgést, a sokszor nem éppen ideális körülményeket… Talán nem csoda, hogy sokan párhavonta munkahelyet váltanak. 

Jó főnököt sem könnyű találni. Olyat, akinek nyilvánvalóan vannak elvárásai, de aki tudja, hogy ezért neki is adnia kell. Nem csak hó végén a fizetést (bár vannak helyek, ahol ez is kétséges lehet), hanem emberséget is. Aki nem csak egy konyhagépnek tekint, hanem néha megdícsér, ha problémája van vagy valamit elrontasz, akkor azt normális hangnemben, egyenesen képes közölni veled, aki talán kicsit a munkahelyi éneden kívül is meg akar ismerni, akinél, ha esetleg beteg vagy, meg mered tenni, hogy otthon maradsz (és táppénzen, nem úgy, hogy akkor vegyél ki szabadságot vagy majd levonják a fizudból), aki megbízik benned…

 

 

A Facebookon jött szembe velem ez az “álláshirdetés”. Azt gondolom, ez a fajta főnöki hozzáállás úgy általabán különleges, de a vendéglátósok között talán egyenesen csodaszámba megy?

 

“Egy kis hétvégi eszmefuttatás. Dolgoznál velem? Akkor itt az alkalom, ha érzed magadban az erőt és megvan a szakmai tudás, ambíció:-) Addig is egy kis bemutatkozás, hogy miként látok-gondolkodom mint ,,munkaadó”.
Jó hétvégét:-)
Róbert.

 

A KÖLCSÖNÖSSÉG.

Elég sok beírást olvastam az elmúlt egy-két évben, ahol a munkáltatok ,,csaptak” össze a munkavállalókkal. Én most a munkáltató oldalon állok és megpróbálom összegezni meglátásom. Bár mint minden ilyen írás, ez is csak egy vélemény az ,,én szemüvegemen keresztül”. Nem az igazam keresem, mert abban nem hiszek. Az elfogadásban, kommunikációban, egymás iránti tiszteletben hiszek.
Hogy miért van ennyi feszültség? Szerintem azért, mert a munkáltatók és a munkavállalók nem figyelnek egymásra. Nem ismerik fel egymás igényeit, és mindkét részről csak az elvárások vannak. Egyik fél sem tesz, hogy ezen álláspontok közeledjenek.

A MUNKÁLTATÓK hozzáállásának megváltozása fog változást hozni hosszú távon szerintem. Amikor belekezd egy befektető a vállalkozásába, jó esetben nem csak a pénz miatt teszi (értsd ezalatt: apa adta, más szektorból keresett pénz forgatná vissza egy nagyobb pénzzel kecsegtető vállalkozásba), hanem azért, mert magáénak érzi a vendéglátás szépségét és ért is hozzá.

Hosszú távon és családban gondolkodik, hiszen egy jó munkahelyen családias a hangulat.

Ha mindez megvan, jön az első nagyobb akadály. Meg kell értetni a leendő munkatársakkal, hogy közös a cél! És a munkáltató a legérdekeltebb abban, hogy jó csapata legyen, hiszen a személyzet a legjobb ,,reklám” Az egyre igényesebb vendég már nem csak jóllakni akar. Élményért megy és fizet. És ehhez elengedhetetlen a jól képzett személyzet. Energiát és időt kell belefektetni, hogy megértsenek, felfejlődjenek a Te elvárásaidnak, és mindez nem csak pénz kérdése.

A tisztelet: Érdekli a tulajt, hogy ki vagy, mi a hobbyd, rendben van-e a magánéleted, anyukád, párod? Mit tudsz tenni ahhoz, hogy az alkalmazottad pozitívabban lássa az életet, és teszel azért, hogy minél jobban érezze magát a munkahelyén.

Biztonságot kell teremteni mert mindannyian arra vágyunk, és ezen érzés független a női-férfi nemtől, beosztástól. Minimum, hogy a munkaadó bejelenti a munkavállalót, és időben kifizeti azt, amiben megegyeztek.
Nálam majd két évig, heti-havi rendszerességgel tartottunk megbeszélést, átbeszélve a negatív visszajelzéseket és hogy mi az, amin változtatnunk kell. Erre a legjobb megoldás a véletlenszerűen (facebookon) megkeresett vendég, akinek állod a vacsoráját cserébe őszintén elmondja, megírja véleményét. Mai napig hetente egyszer-kétszer vannak fizetett vendégeim, és nem azért mert nem bízom a munkatársaimban. Tapasztalatom, hogy sokszor adódik olyan helyzet, hogy a vendég észrevesz olyan ,,dolgot” amit Te nem veszel észre. Mellesleg sok ötletet kaptam amit kiviteleztem, emelve üzletünk látogatottságát.

Megbízni, és szabad kezed adni a munkatársaknak, legyen az egy ajándék desszert vagy welcome ital. Ne gépiesített legyen, és kötelező rutin a ledolgozott munkanap. Továbbá nálam kötelező wellnesshétvégék vannak rotációs sorrendben. Családdal együtt, hiszen ez is hozzátesz a munkatársaim lelki kiegyensúlyozottságukhoz, amit természetesen cég fizet. Minden egyéb segítség, legyen az egy költözés vagy családi tragédia.
Ha mindezt megadod mint munkavállaló, akkor kérhetsz és elvárhatsz! Tudom, hogy mindez nem elmélet. A legjobb visszaigazolás az éttermünkről írt több mint 2000 pozitív vélemény, amely végső soron munkatársaim érdeme.

 

Mint MUNKAVÁLLALÓ pedig meg kell értened, hogy ez egy közös szekér és a tulajdonosi szemlélet nem csak  arra terjed ki, hogy bejössz és ledolgozod a 12-14 órát… TENNED kell! Megérteni, elfogadni, hogy a tulajdonosi szemlélet a főnököd olvasatában mit is jelent. Elfogadni azt, azonosulni, tiszteletben tartani, mert ha mindketten szeretitek azt, amit csináltok, max. részletkérdésekben nem értetek egyet, de akkor hagyd a főnöködre. Sose feledd, hogy övé a kockázat és a látszat ellenére nem tudhatod, hogy milyen áldozatot vállalt ezért. Hitel, család…

Vedd észre, ha kiégett egy izzó, cseréld ki szó nélkül, vagy ha nem megy, szólsz az illetékesnek. Folyamatosan szemed előtt tartod a tulajdonos igényeit, üzletpolitikáját.

És talán a legfontosabb, hogy míg ott vagy, minden a vendégről szól!!! Minden pillanatban magad és igényeid elé helyezed a ,,vendéget”. Az alázat nem ugyanaz mint a megaláztatás. Kell a szakmai ismeret, de legfontosabb az EMBERI része. Akkor tudsz igazán jó csapatjátékos lenni, ha pozitív vagy, nyugodt, és nyitott a kommunikációra. Elfogadod az építő kritikát, teszel érte, hogy változz, segíted a kezdőket (ne elmenjen a kedve az új kollégának, hanem kedvet kapjon rá).

És fordítva is igaz. Felveszed a hely ritmusát, Te alkalmazkodsz az új helyzethez, miközben hozzáteszed a magad tudását, tapasztalatod.

Add meg a tiszteletet munkatársaidnak, és ne légy irigy, ha munkatársad esetleg jobban halad, hanem tedd fel a kérdést magadnak, hogy mi az, amiben jobb, és fejlődj utána.

Ne ,,árulkodj” hisz nem a dedóban vagy, hanem ülj le az érintettel, legyen az a munkatárs vagy főnök, és beszéld meg a vélt vagy valós sérelmeid.

Légy kedves, legyen az a mosogató, vagy vendég. Nem leszel több, ha utasítasz, és nem kérsz. Nálam biztosan nem. Hosszan tudnék még írni ennek a pszichológiai összetettségéről, de a lényeg, hogy adni kell, és beleadni mindent. Mindkét fél esetében!

Szerintem elindult valami pozitív folyamat már, a munkaerőhiány megadta az első kezdőlökést. Bízom benne, hogy mindkét ,,oldal” lassan megérti, hogy változásra van szükség, és csak úgy működhet jól, ha megvan az érzelmi intelligencián alapuló KÖLCSÖNÖSSÉG. Hiszem gondolataim sikerében, és hogy jó úton járunk.

Mindenkinek sok sikert és várlak a csapatomba ha egyetértesz gondolataimmal, munka- és életfilozófiámmal.


Tisztelettel
Erdélyi Róbert
Tuning bar&burger,
Beef heaven by Tuning.
tulajdonos”

 

“Keresek: Steak sütésben, szmókerezésben jártas szakács, vagy lelkes kezdő szakács aki nyitott ezen műfaj magas szintű elsajátítására, angolt nagyon jól beszélő felszolgálót. Önmagukra és munkájukra igényes kézilányok jelentkezését is várom! Vendéglátás pszichológiai és szakmai felkészítés április 15-től, nyitás május elején. A szakmai felkészítésben profik segítik majd a munkánkat.
Önéletrajzot a rob.erdelyi@gmail.com e-mail címre várok. “

 

Nem ismerem Róbertet, nem voltam még a Tuningban, nincs semmiféle kötődésem hozzájuk, de annyira szimpatikus a hozzáállása, hogy abszolút követendő példa. És meghozta a kedvem a Tuning kipróbálásához is 🙂

Sok sikert kívánok és minél több megfelelő jelentkezőt. Aki meg hasonló munkát keres, annak hajrá!

 

Te mit vársz el a főnöködtől, munkahelyedtől? Mi az, ami egy kicsit is segítene, hogy jobban érezd magad ott?

 

 

Ha tetszett a bejegyzés, csatlakozz a Konyhalál Facebook oldalához és iratkozz fel a heti hírlevélért a blogkövetésre, ne maradj le semmiről! 🙂

 

 

Japanika – étteremteszt

 

Úgy indultam el a Japanikába, hogy oké, menjünk, de nem szeretem a sushit. De aztán teljesen máshogy jöttem haza. 

Vannak, akik alapvetően elutasítják a sushit, mert nyers hal, brrrr… Nekem ezzel nincs bajom, inkább a rizs nem annyira kedvencem és valahogy az eddig kóstoltaknak nem volt túl sok íze, ha lehet ezt mondani. A Japanika megmutatta, hogy lehet ezt máshogy is és egészen európai ízlésre hangolt falatkákat is kaphatunk.

A Japanika Budapest egyik legjobb kilátással rendelkező helye, a Bazilika szomszédságában helyezkedik el a Szent István téren. Megmondom őszintén, ez nekem erősen azt sugallta, hogy így inkább a külföldiek pénztárcájához igazodik, de egy közepes árszinten lakhatunk itt jól.

A Japanika egy nemzetközi étteremlánc, amely meglepő módon nem japán érdekeltségű vagy Japánból indult, hanem Izraelből. Ott annyira sikeres, hogy a helyi fiatalok inkább Japanikába mennek, mint Mekibe. Európában pedig a tavaly nyitott budapesti étterem az első.

Az étlapon többségében sushit találunk, de vannak előételek, saláták, levesek, grillételek és desszertek is. A sushit akár mi magunk is összeállítjuk a saját ízlésünk szerint, itt készségesen segített a pincér is, hogy mivel mit és milyen szempontok szerint javasol. A japán konyha önmagában szinte garantálja a glutén- és laktózmentességet, de könnyen összeállíthatunk olyan menüsort is, ami akár vega vagy vegán is. Így nagyon jó megoldás az étterem olyan társaságoknak is, akik között van allergiás, diétázó, de a többiek sem érzik azt, hogy ez “nagyon mentes” kaja. Ez a mi társaságunkban mindig okoz némi problémát, hát most ezt a kérdést kipipálhatjuk. 🙂

Na és mitől változott meg a véleményünk a sushiról? Egyszerűen úgy kombinálják az alapanyagokat, hozzávalókat, hogy sokkal közelebb áll a mi ízlésvilágunkhoz. Nekem a legnagyobb befutó a lazacba tekert, majd bundában kisütött maki, amit aztán melegen tálaltak. Szóval igen, ez teljesen más, mint amit elképzel az ember, ha azt mondják, sushi.

Aki pedig a nyers haltól tart, annak megnyugtató lehet, hogy minden egyes nap friss hal jön, nincs fagyasztás, nincs másnap felhasználás. 

A japán konyhára jellemzően katonás rendben, gyönyörűen tálalva érkeznek a fogások (amit a fényviszonyok miatt a fotókon sajnos kevésbé tudok visszaadni, de inkább nézzétek – és kóstoljátok – élőben!

 

Japanika 

1051 Budapest, Szent István tér 11.

honlap: www.japanika.hu

facebook: www.facebook.com/japanikasushibar

 

 

Ha tetszett a bejegyzés, csatlakozz a Konyhalál Facebook oldalához és iratkozz fel a heti hírlevélért a blogkövetésre, ne maradj le semmiről! 🙂

 

 

 

 

 

Étterem antiszociális vendégeknek

Ichiran etterem antiszocialisoknak

 

Szerintem a legtöbben nem azért megyünk étterembe, mert éhesek vagyunk, hanem mert társasággal szeretnénk tölteni az időt ÉS éhesek vagyunk. Vagyis ez egy külön program, mialatt persze az ízeket is élvezzük. Volt egy hónap, amíg külföldön dolgoztam és a hotelben be voltam fizetve reggelire, vacsorára és kifejezetten kellemetlenül éreztem magam egyedül az asztalnál. Ez is egy olyan élmény, amit jól esik megosztani másokkal. Ha meg már éhes vagyok és egyedül, akkor inkább megrendelem és hazaviszem az ételt.

De nem mindenki van ezzel így, bár én nem értem teljesen a miértet. Ezt a piaci rést találta meg az Ichiran nevű japán levesező, akik úgy alakították ki az éttermet, hogy semmilyen módon ne kelljen érintkezni a betérőknek más vendégekkel vagy akár a pincérekkel sem. Valószínűleg be is jött nekik, mert már komplett láncolat lett belőle, Japán után Hong Kongban és New Yorkban is nyitottak éttermet.

ichiran-ramen-5156

tokyo-267

Körülbelül úgy kell elképzelni, mint a börtönben a “beszélő” boxokat, de ez oldalról zárt, szemből pedig csak kis résnyi helyek vannak, ahol a pincéreknek gyakorlatilag csak a kezük látszik, itt tudják beadni az ételeket. Nem kell hozzájuk szólni, egy papíron lehet ikszelgetni a kívánt ételeket. Már belépéskor is egy lámpa mutatja, hogy van-e szabad hely, tehát ezen a ponton sem kell beszélgetést kezdeményezni.

cb_tokyo_ichiran_fk_final

ichiran-ramen-by-geoffrey-morrison-2-of-6-1200x675

A pozitívumát azzal magyarázzák, hogy így nem kell felszínes beszélgetésekbe elegyedni, illetve a szomszéd asztaloktól üres fecsegéseket hallgatni, másrészt ha a vendég itt kikapcsolja a mobilját is, akkor kicsit ki tudja üríteni a gondolatait és minden érzékszervével az ételre tud koncentrálni.

Ti beülnétek ilyen helyre?

 

 

Ha tetszett a bejegyzés, csatlakozz a Konyhalál Facebook oldalához és iratkozz fel a heti hírlevélért a blogkövetésre, ne maradj le semmiről! 🙂

 

 

Forrás: http://www.grubstreet.com/2016/10/is-ichiran-new-yorks-most-antisocial-restaurant.html

 

 

Ape Regina – étteremteszt

Ape Regina etteremteszt

 

Ha all you can eat étteremről volt szó, nekem nem jutott volna eszembe az olasz konyha. Valószínűleg azért, mert nem hallottam ilyen kínálatúról idáig. Pedig a Nyugatinál, a Jókai és Podmaniczky utca kereszteződésénél már év elején megnyitott az olasz ételeket kínáló Ape Regina.

Először voltunk ott, a pincér részletesen elmagyarázta, hogyan működik a “rendszer”. Például előételeket, leveseket, köreteket, desszerteket magunknak hozhatunk, a grill- és tésztaételeket, pizzákat a pultnál kiválaszthatjuk és frissen elkészítve a pincérek hozzák ki. 

Ape Regina

Már az elején kis pizzatésztából készült falatkákat paradicsomos mártogatóval kaptunk, ami annyira eteti magát, hogy vissza kellett fogni magunkat, hogy ne ezzel akarjunk jól lakni.

Ape Regina

Ape Regina

Kis bruschettafalatkákat választottunk előételnek – ezek kis tányérokra vannak kiporciózva.

image

image

Én már előre kinéztem, hogy tengeri herkenytűket fogok enni, aztán a grillpultnál kicsit tanácstalan voltam, hogy mit kérjek, de ott rögtön mondták, hogy próbáljam ki az összeset, így mindenből kaptam egy kicsit. Szerencsére “befogadható” adag lett és nagyon finom is. Ehhez – lehet, hogy nem túl összeillően – majonézes kukoricasalátát hoztam, olyan jól esett, hogy csak na 🙂

image

image

Ugyanott lehet kérni a tésztákat is, amire szerintem tök jópofa megoldás van. Szerintem mindenki hallotta már az egyes olasz tésztaneveket, én tanultam is 4 évig olaszul és azóta mindent elfelejtettem, de nem tudnám biztonsággal megmondani, melyik tésztafajta melyik, illetve melyikhez milyen mártás, szósz illik. Itt egy táblázatban szerepelnek a tészták ábrái, nevei, illetve, hogy mivel lehet kérni. A tészta minden esetben friss, sajnálom, hogy nem próbáltam ki, de volt “anyagában” csokis tészta, pisztáciás szószos tészta és még egy csomó variáció.

image

Bár nem terveztük, de a pincér felhívta a figyelmünket rá, hogy a pizzát ki ne hagyjuk, így aztán engedtünk az “erőszaknak” és milyen jól jártunk vele. Ezt is a pultnál kell kérni, majd a galériaszinten, egy üvegfallal leválasztott részben láthatjuk, hogyan készítik a “Mamma” receptje alapján. Ezt tényleg vétek lett volna kihagyni, szerintem isteni finom. Egyébként mindenki igyekezett a kedvünkben járni, a pincér többször odajött hozzánk, hogy ajánljon még valamit, azt hiszem, érdemes megfogadni a tanácsait.

image

image

A csupa tükrös desszerthűtő megsokszorozza az amúgy sem kevés poharas desszertet, panna cotta, tiramisu biztosan volt, aztán szintén a pincér javaslatára még cannolit is ettünk, szintén isteni volt.

image

Az étteremben kétféle árfekvés van, aszerint, hogy mikor látogatunk oda, 3990 vagy 5990 Ft. Az 5990 Ft a frekventáltabb, vacsora- vagy hétvégi időpontokra vonatkozik, magában foglalja az italfogyasztást is (sör, bor, üdítő, kávé). Az én átlagos “kapacitásomhoz” képest azt mondom, egy kicsit drága, de azért a nagy többség simán végigeszik egy háromfogásos menüsort, többféle itallal, így nézve viszont szerintem megéri az árát. Januártól emelik az árakat és csökkent az ott tölthető idő is (így nálam már a “meggondolandó” kategóriába fog tartozni), gondolom, ez az étterem népszerűségének is betudható, mi egy átlagos hétfő este voltunk és egy-két kivétellel minden asztalnál ültek.

A design nekek olyan “beleszeretős”, amíg a hely előtt vártam a barátnőmet, kiszúrtam, hogy a magasban lógó citromfák vannak az ablakban, szerencsére pont az egyik alá ültettek. De egy csomó olyan részlet van belül, amire felfigyelsz, ami különleges.

image

image

Ha a belvárosban keresel igényes, finom, friss ételeket kínáló éttermet, ajánlom az Ape Reginát, szerintem nem fogsz csalódni az ízekben. Egyes tésztaételek és pizzá, gluténmentes változatban is kaphatóak!

 

Ape Regina

1065 Budapest, Podmaniczky u. 18.

honlap: www.aperegina.hu

facebook: www.facebook.com/apereginabudapest

Árak január 1-től:

– H-K-Sz ebéd: 4.000 Ft
– H-K-Sz vacsora: 6.500 Ft
– Cs-P ebéd: 4.500 Ft
– Cs-P vacsora: 7.000 Ft
– Hétvégén és ünnepnapokon egész nap: 7.000 Ft

 

Ha tetszett a bejegyzés, csatlakozz a Konyhalál Facebook oldalához és iratkozz fel a heti hírlevélért a blogkövetésre, ne maradj le semmiről! 🙂

 

image

Mobil nézetre váltás Teljes nézetre váltás
Üdvözlünk a Cafeblogon! Belépés Regisztráció Tovább az NLCafé-ra!