Konyhalál

10 ok a zabpehely fogyasztására

 


Neked mi a reggelid? Csak az “életmentő”, testedbe életet lehelő kávé? Esetleg egy munkába menet bekapott péksüti? Ha még nem tetted, próbáld ki a zabpelyhet!

 

Mi is a zabpehely?

A zabot gőzölik, lehéjazzák és hengerelik, így megváltozik a felépítése, ezáltal könnyebben megpuhul, megfő.

 

Miért egyél zabpelyhet?

1. A zab tápláló alapanyag. Nagy mennyiségben tartalmaz proteint, különböző krónikus betegségek ellen védő fitovegyületeket, ásványi anyagokat, vitaminokat. Erősíti az immunrendszert, hozzájárul az egészség fenntartásához.
2. Bizonyítottan rákmegelőző hatású, mivel rostjai csökkentik egyes savak toxicitását.
3. Koleszterincsökkentő hatása van a benne lévő béta-glükánnak köszönhetően.
4. A rostoknak köszönhetően tovább tart a teltségérzet a gyomorban, így segítségünkre lehet a diétában, a testsúly megtartásában.
5. A lassabb felszívódása miatt egyenletesebben tartja a vércukorszintet.
6. A sok rost elősegíti az emésztést és az egészséges bélműködést.
7. A rendszeresen fogyasztott zabpehely jótékony hatással van a vérnyomásra is, csökkenhet vele a magas vérnyomásra való gyógyszerek szükségessége.
8. Fokozza a sportolók teljesítményét, koordinációját, gyorsaságát, de szellemi kapacitását is.
9. Tartalmaz antidepresszáns anyagot is, valamint bővelkedik B1 vitaminban, ami elősegíti a “boldogsághormon”, a szerotonin termelődését.
10. Külsőleg alkalmazva a bőrünkre is jó hatással van, táplálja azt és a kiszáradását is megakadályozza.

 

Hogyan használd a zabpelyhet?

Markánsabb íze nincs, de különböző ízesítőkkel, illetve különféle módokon felhasználva rendkívül jól lehet variálni.
A rohanós reggeleken legjobb, ha zabkásaként fogyasztod! Keverd forró vízbe vagy tejbe, tegyél hozzá ízlés szerint gyümölcsöt, mézet, fahéjat vagy akár extra kényeztetésként csokit és már eheted is, vagy viheted magaddal tízóraira! A reggeli kávéd tökéletes kiegészítője lesz!
Ha ledarálod, szinte bármilyen lisztet helyettesíthetsz vele.
Ha friss, lédús gyümölcsökkel készítesz süteményt, egy-két kanál zabpehely nagyon jól felszívja a nedvességet, megakadályozza, hogy elázzon a tészta.
Fasírtokban a zsemle helyettesíthető vele.
A rántott hús panírjába is keverheted, így ropogósabb lesz a bundája és még egy kis kellemes, diós ízt is ad.
Aki érzékeny a tehéntejre, az helyettesítőként zabitalt is készíthet belőle egy megfelelő géppel.
Levesekben, főzelékekben a rántást, habarást kiválthatjuk zabpelyhes sűrítéssel.


Na, meggyőztelek? Amíg lefő a kávéd, elkészül a reggeli zabkásád is!

 

 

Ha tetszett a bejegyzés, csatlakozz a Konyhalál Facebook oldalához és iratkozz fel a heti hírlevélért a blogkövetésre, ne maradj le semmiről! 🙂

Ez a cikkem a Kávé oldalán is megjelent.

Kommentek


Kommenteléshez kérlek, jelentkezz be:

| Regisztráció


Mobil nézetre váltás Teljes nézetre váltás
Üdvözlünk a Cafeblogon! Belépés Regisztráció Tovább az NLCafé-ra!