Konyhalál

Kipróbáltam az evésmeditációt

 

Sosem volt még a mazsola ennyire finom!

Mivel pánik és szorongás okozta elég intenzív rosszullétek “tarkítják” a napjaimat, rengeteg orvosnál, természetgyógyásznál, gyógyítónál jártam, kb kipróbáltam a teljes palettát, amit ezen a területen ajánlanak. Ebbe tartozik a meditáció is, ami során ugye befelé kellene figyelni, kizárva minden gondolatot. Tudom, hogy gyakorlással ez fejleszthető, de ez annyira idegen volt tőlem, hogy inkább idegesebb lettem közben, hogy “jaj, mikor érek már a végére!”. Ezt elmesélve ajánlották az evésmeditációt.

Na, ez rögtön jobban hangzott, mint pl. az autogén tréningen a melegítsd fel a lábszáradat gyakorlat. 🙂 Persze azért nem a bezabálásról szól.

Ez a tudatos jelenlét alapú stresszcsökkentés (mindfulness vagy MBSR), melynek során a figyelmet tudatosan arra irányítjuk, ami az adott pillanatban történik a testünkben, az elménkben vagy a külső környezetünkben. Célja, hogy minél teljesebb valónkkal jelen legyünk a pillanatban ítélkezésmentesen, elfogadón, reakciómentesen, csak észleljük és tudomásul vesszük a dolgokat (ez a része nehéz szerintem, hogy ne reagáljuk a tapasztalásokra). Ez csökkenti a stresszt, erősíti az immunrendszert, csökkenti a fájdalmat, a depressziós és szorongásos problémákat, javítja a figyelmet és a memóriát. Rendszeres gyakorlásával elégedettebbek lehetünk az életünkkel, magasabb lesz az önbecsülésünk és elfogadóbbak leszünk önmagunkkal és másokkal.

 

És hol van az evés? Ez kimerül egy szem mazsolában (de persze bármi mással is elvégezhető). Mazsolagyakorlatnak is hívják. A mazsolát először csak nézzük, mintha még sosem láttunk volna ilyet, majd ujjaink közé vesszük, utána megszaglásszuk, végül a szánkba vesszük, de csak nyelvünkkel tapogatjuk és csak a legvégén harapjuk el és érezzük az ízeket. Nem gyakoroltam túl sokat, de sokkal könnyebb erre irányítani a figyelmet, mint a “hagyományos” meditációnál a “semmire” és egész jól el lehet terelni a negatív automatikus gondolatokat. Viszont ennyi “előjáték” után (kb 15 perces a meditáció) annyira intenzív íze lesz a mazsolának, mint még soha. A hosszútávú előnyeiről sajnos nem tudok beszámolni, mert egy lusta dög vagyok a meditáció még mindig nem a barátom.

Ha gondoljátok, próbáljátok ki ti is, ha másért nem, az ízélményért. Katt ide az online hallgatható hanganyagért!

 

 

Ha tetszett a bejegyzés, csatlakozz a Konyhalál Facebook oldalához és iratkozz fel a heti hírlevélért a blogkövetésre, ne maradj le semmiről! 🙂

 

Kommentek


Kommenteléshez kérlek, jelentkezz be:

| Regisztráció


Mobil nézetre váltás Teljes nézetre váltás
Üdvözlünk a Cafeblogon! Belépés Regisztráció Tovább az NLCafé-ra!